Sep 4, 2009

Mungkin aku memang takkan ikut kau, walau aku sebenarnya mahu. Lapse satu minggu, tak maksudkan apa-apa actually. Aku tahu mata mereka. Aku tahu pandangan mereka, prasangka mereka. Apa, aku perlu tahu, aku perlu terkejut?

Mungkin aku patut.

Mungkin masa akan berlalu seperti sifir. Atau mungkin seperti perlahan seperti 1, 2, 3, 4…

Mungkin ever since kau pergi, aku akan ada filler yang aku anggap sejati? Mungkin ever since kau pergi.

Mungkin forever,

Macam cinta aku yang mortal.

*

Aku sedang wondering tentang kau bila teks itu masuk. Teks bukan dari kau, tapi tentang kau.

Will be gone soon, let’s call everybody and meet up.”

Seperti yang aku katakan tadi, kau memang patut pergi. Semua orang meraikannya. Mungkin hanya prasangka aku, tapi akan ada seorang yang tetap meraikannya.

Mungkin aku tak patut pergi.

Teks masuk lagi. Bukan dari kau, bukan tentang kau dan bukan dari sender teks tadi. Aku buka peti masuk, baca mesej. Aku pandang syilling. Aku pandang telefon semula.

Aku taip;

“Ok, I’m in,

0 Comments:

Post a Comment