Mar 2, 2010

Insomnia. Adalah yang paling celaka.

Berkalih dari kanan ke kiri. Telentang ke terlungkup. Separa sedar dan sedar penuh. Ini perlu dihentikan. Kau tahu bila minda paling terseksa? Bila badan penat, terlampau lesu, tapi mata belum mahu berehat.

Dan yang paling teruk bila nikotin mula terasa begitu kelat. Atau mungkin hilang rasa.

“Mungkin lepas sebatang, aku boleh tidur.”

Tapi baru separuh batang rokok terbakar, nikotin dan tar sudah terlampau berat untuk otak menerima. Dan badan masih penat, mata masih cergas.

Tetapi, kali ini yang paling teruk. Sebatang demi sebatang terbakar menjadi asap putih jerebu, dan masih tiada apa yang berlaku.

Aku buka Fesbuk.

Daftar masuk. Penuh dengan suara-suara fikiran orang lain.

“Sangat happyyy!!”
“Mungkin dia tak tahu…”
“Makan apa sedap malam2 ni?”
“Baru lepas tengok Adnan Sempit. Besh sangat!!”
“Waiting for that someone to come..”
“If only…”
“Kiamat sudah dekat. Tanda-tandanya sudah terlampau banyak. Ampunkan dosaku Tuhan”
“Tengah main FB tetiba rasa lapar…”
“Bangun tidur dan terus ke bilik air, gosok gigi, pas2 makan nasi sejuk semalam. Sedih..”

Menambahkan lagi sakit kepala.

Suggestions column - Its been a while since u make contact with Si Perempuan. Write something on her wall.

Kalau boleh aku nak write something kat muka dia terus:

AKU INSOMNIA SEBAB KAU.

*

Aku baring lagi dengan harapan aku akan tidur lagi 30 saat. Si bodo mana entah bagitahu aku, bila nak tidur, kena kosongkan fikiran. Jangan fikirkan apa-apa. Biarkan minda kosong.

0 Comments:

Post a Comment