Mar 2, 2010

Aku baring lagi dengan harapan aku akan tidur lagi 30 saat. Si bodo mana entah bagitahu aku, bila nak tidur, kena kosongkan fikiran. Jangan fikirkan apa-apa. Biarkan minda kosong.

Ok, aku cuba.

Kosong --

Kosong --

Aku rasa si bodo ni mamat satu kolej dengan aku kot.

Kosong --

Yang suka pakai jersi MU tu kot. Warna merah terang benderang, macamlah kulit cerah sangat.

Kosong --

Aku ingat dia tak boleh tidur kalau ada orang pasang lagu. Sebab dia selamba je tutup radio bila dah sepuluh minit masih tak boleh tidur lagi. Lagu Roxette tengah main masa tu. Apa tajuk lagu tu? Lama gila tak dengar lagu tu. Band tu pun dah takde cerita langsung. Masa tu memang pelik sikit trendnya. Band cuma consist of dua orang je. Itu pun seorang nyanyi, seorang main gitar. Baik penyanyi tu jadi artis solo je. Senang cerita. Mungkin sebab tak seronok agaknya kalau takde member atas pentas. Tapi mesti la ada pemuzik lain. Siapa nak main dram. Siapa nak main keyboard. Kalau miming tak apalah. Tapi jadi pelik pula, sebab kamera tentu-tentu akan fokus kat spotlight utama - si penyanyi. Adalah beberapa saat bonus untuk pemain gitar tu kalau dia tak pergi dekat-dekat dengan penyanyi tu. Entah apa jadi dengan pemain gitar tu sekarang— Ok.

Ok. Petua tak boleh pakai. Aku bangun balik.

Pergi meja. Tarik kerusi. Buka komputer. Buka speaker. Bakar rokok. Capai asbak.

Daftar masuk. Fesbuk. Lagi.

0 Comments:

Post a Comment